Pages

Tuesday, December 9, 2008

semua.

urmm hey..
hampir sebulan hidup sebagai istri kpd suami itu.
walau masih hijau. pelbagai yang di rasa.
perlu kuat.kan?
untuk hadapi semua.
. . . . . . . .
cinta.indah.duka.lara.comeL.happy.bahagia.nanGis.rajuk.

Friday, December 5, 2008

berdua.

"cinta itu ada.pasti..kau sedang merangkulnya.kan?"

ini ayat dari kak fynn. yg diterbangkan bersama-sama buku merah bersimbol hati yg aku terima dua hari lepas sebaik pulang dari negeri hijau kampung suamikU.
Benar.cinta selepas bernikah itu lebih indah. Rasa halal itu menenangkan jiwa yang selama ini kacau.
terima kasih cinta.

gnOlazOora ;)

Thursday, November 20, 2008

kelmarin.hari.ini.esok.lusa.

aku akan jadi istri kepada suami itu.
dua hati akan jadi satu.
cinta yang ditunggu.
harap kekal disitu.

hey...aku gugup.
memikir hari esok.
debaran makin terasa.
jantung bagai dihayun...fhhewww..!
laju.
owhh TUHAN..tenangkan aku.


l u r v e m y s a y a n g . . . . ;)

Tuesday, November 11, 2008

aNgan di awangan . .

ketika zaman kecik ku,
aku meletakkan angan,
ingin menggapai bulan dan bintang,
nun jauh tinggi di awanan,
yang tak ter gapai dek tangan.
aku melakarkan angan,
untuk membina mahligai,di tepian pantai,
yang penuh dengan kedamaian.
aku meletakkan angan,
ingin menjadi cinderella,
bahgia di samping putra raja,
megah berdiri di dalam istana.
aku jua pernah berangan,
ingin menjadi jutawan,
tersohor nama seluruh alam,
tiada pernah merasa kesusahan.
namun kini…
usia ku menginjak dewasa,
aku mula megerti,
segala angan ku hanyalah penyeri,
untuk ku lakarkan kehidupan ku ini.
Pernah jua aku dikhabarkan,
Kisah MAT JENIN yang tidak berkesudahan,
meletakkan angan tinggi di awanan,
akhirnya diri di rundung malang.
ku renung kembali angan kecil ku,
tiada apa yang mustahil di situ,
asalakan tekad dan semangat ku bersatu,
pasti ada jalan untuk ku.
Kerna..bintang kan kekal di orbitnya,
pantai tidakkan berubah kemana,
putera tetap orang biasa
jutawan hanyalah pada nama.
segalanya pasti dapat ku gapai,
asalkan usahaku bersama bersatu,
mengharungi ranjau berliku,
untuk mencapai cita-cita ku,
biar hingga kehujung hayat ku.
kerna…malangnya MAT JENIN bukan kerna angannya,
tapi daya usaha yang tidak seberapa,
akhirnya jatuh pohonan kelapa,
mahsyur segenap menjadi legenda………..
*aku mahu kamoo.syg.*
wink2 +_+

Monday, November 10, 2008

aku suka.


ni. aku suka dia. =).
aku nak dia.
aku syg "sepet" aku.
.....jumpa lagi syg.!
thank u so mucH!

hati hitam & manusia.

kenapa. ada hati-hati. ada manusia-manusia.
yang tidak pernah puas melihat orang lain.
ada saja perkara yang mahu di bangkitkan.
walhal tiada apa-apa yang berlaku.
ingat mereka saja yang hebat. mereka saja yang tinggi darjatnya.
angkuh?
sudah pasti. waktu susah mereka akan senyap.kaku.diam 1000 bahasa.
waktu senang. mereka bongkak. benci dgn orang yang tidak ada salah.
jauh kan lah aku dari orang-orang ini ya ALLAh.

benci lah aku.
walau apa aku tetap sayang g-nOla!

Tuesday, November 4, 2008

diam saja.

berkahwin.
hurm.
adakah 1 penyudah.atau . . jLn menUju kebahagiaan?dengan yg tercinta?
mungkin.
terlalu banyak liku-liku yg terpakse aku langgar dan kadang lari tinggalkan semua.
sakit.
yea.
terlalu.
tapi harus bertahan.dengan seribu kekuatan. ya ALLAH. terima kasih kerana kau selalu ada membantu menenangkan jiwa kacau ku.
+_+. ..

gnolazoora.

Friday, October 31, 2008

r i n d u !

aku keRINDUan lagi sama kekaseh itu .
kLu jumpa mahu di pelOk! whOOppss blom bisa buat begitu .
*sengal*
bersabar.
yea. aku tetap selalu bersabar menunggu hari itU.
ish ish . . .
aku akan sayanG kamOo "white bear" ;)

.................................
dup-dup ....nak balik rumah..lalallaaaa >_<

Wednesday, October 29, 2008

p e r g i l a !

ditujukan kepada mereka yg tidak pernah mau paham. . . .
- OnE.
kenapa susah untuk org pergi dr kite?kite dah cakap baek2 dgn die.kite nak kawin dah..but still still n still nak jugak...???
x reti macamane....lepas hubungan itu putus 8 tahun lepas....tibe2 die muncul balik.muncul dengan satu matlamat.erghhh....tapi kan! he's married already!dah ade one cute baby bOy...!sangat R I MA S bile dikacau dikacau terus dikacau !
tolong lah P E R G I !
- tWO
setelah 4 tahun semua nye senyap....akhirnya ia timbul kembali. mempersoalkan kenapa mengapa aku melayan nye begitu dahulu????durhh....layan as a fren harus la begitu inceK saiF ! berapa kali mau dibilang . . ? jangan tunggu aku ?!kau ade kerjaya . . . .kau ade rupa. . . .jadi aku doakan kau bahagia dengan yang laen dan P E R G I lepaskan hatimu dari diriku yang tidak indah ini!

.....mrs. gnOla =(

l E l a H saja ~

Ouchh ~ lama nye la x tgk blOg. hurm so today i feel like...nak bermain dengan huruf2 yg ade di keyboard nie ;).
a B c d E f g H i j K Love M n O p Q r Sayang t U v w X y Z ! hiks..
...
eyh..kLu la aku ade kuasa doraemoN..aku nak berentikan masa ni sekejap sebelum aku diijabkabulkan dengan mr.gnoLA. aku macam diawang-awangan. mcm main2 kawin.hihi...padahal ini benda yg paling penting dalam hidup seseorang tu.Bile dah berumahtangga....akan ade lah tanggungjawab besar yg harus dan wajib dipikul. aku terpikir....boley tak aku jadi istri yg baek kpd suami n mama yg best pd anak2 ?
huuuu ~ i HOPE i can.. lelah hati ni memikirkan semua yg bakal dilalUi...
>_<.

g-nolazoora.....

Monday, September 15, 2008

macAm2.


23rd August 08. . . . .

- jadik tunangan.....kpd Incek Khushairi.....

- terkejut....bukan ape...sekelip mata....

- cepat btuL masa itu berLari tinggalkan aku kat sini...tak larat nak mengejar....pHewww..

- ini ke ketentuan hiduP...?takdir...?jodoH?....mungkin iya...

- eyy kata org...jodoh x payah carik....kata org la kan...tp ntah r....for me ....mmg sume org dah

ade jodoh masing2...tp perlu mencari...kLu x mane nak jUmpe....hihi...xpe r...x lame

lg.....statUs akan bertukar...insyaLLah ~

- . . . . .

"Just because something good ends doesn't mean something better won't begin."....


Friday, July 18, 2008

esOk.19 julai 08.

salam.hurmm...esOk.
19julai.agen risikan cik yam mau ke rumah gue.errr......mcm mimpi je.Umur 22thun.Die..26thun.kawan2 sume tgh sibok nak abiskan degree lg 2-3 tahun.....aku?
hehe.dah ke depan. . . . . .yay.
insyallah if jodoh pnjang.aku dan dia akan jadi satu.winkwink +_+. wish me luck.


a SeeD.
A seed was planted in my core
It grew and lived and spread out more
It spread out roots and grabbed the Earth
It grew taller and bigger in girth
Deeper and deeper it cemented its feel
Because of that, I know it’s real
For just like nature, it starts off small
And its growth will never stall
For it is agapie I feel and it humbles me
Knowing this feeling is rare in this century
I shall never take for granted
This feeling that you planted
It fills my heart in every way
And grows stronger with each passing day
But unlike nature this shall never cease
Only moments of passionate release
And then a rebuild up of desires starts
In our bodies, minds and hearts...
g-nOla...thanXx alot dear.i'm happy wit u. i wanna be wit u foreva..luV u!!muah2!
;p

Monday, July 14, 2008

a little advice to my big sista......from ur lil sista.

hey..

erm..yea i knOw..ur heart was broken by one boy,yes i know thats true.but it shouldnt even matter cuz he did not deserve u. dont waste ur time caring for someone who's not there.save it all for someone whose feelings they will share.one day u will meet that boy,who makes all dreams real.All this sadness isnt worthy for your heart to feel.So close ur eyes..then listen with your heart.Nows the time to move on, get a head start. U might be angry still,and maybe kinda sad.There will always be good memories,that u once had.Dont give up,remain strong.There'll always be a place for u,where u do belong. Life is far too precious to waste it all on hate.Everything happen has a reason,to live is not too late.If ur ever lonely,and feel nobody cares, just look around and know its true...somehow somewhere someones loving you...yeaaahhh.....wake up sis!

i luRve u so muchH!

froM : g-nOL4200ra.....

Friday, July 11, 2008

LaB 01-01 . . .

wihuu..
nOw...i'm in L01-01....
ade 3 student yg terpakse di Quarantine kan bcOz timetable clashing. patotnyer lEcturer kena jage...tp diorg bnyk hal plak..nak x nak 200-r4 jugak di panggil.xpe aa....referral exam jer. kesian plak kat diorg ni kena repeat exam. ni ade indian n chinese student...mereka amik paper Bahasa Kebangsaan A @ Bhs Melayu. kat sini, student yang BM x kredit mase SPM kena aaa amik BHS KEBGSAAN.huuu..
Ade student tanye aku, 4 frasa yg ade.....uikkkss...tetibe aku blur jer.lame giler dah tinggal belajar ni. PAstu aku terpikir....boley lg ker aku sambung degree?otak mcm dah tumpul jer.hUrrmm........aku bukan x terpikir nak further study.Memang nak sgt tp ade SESUATU yg menghalang....so aku terpakse biar jer.Mak ayah,kakak,abg,untY.....memang dah give up nak tanyer bile aku nak sambung study.???? now diorang dah diam jer.Ayah...org paling sedih aku xnak sambung blaja..Ayah kate, kLu betul2 xnak blaja dah......dipersilakan lah untUk KAHWIn,BernIkah wit sumOne yg bley jage aku.Die kate die hidup pon x lame lagi...durrhh...knape la ayah ckp mcm tu. nOw calon tu mmg dah ade...errrghh aku x larat nak pk ape2 psl bab2 ni....serahkan pada takdir.........lets nature take it course....if de jodoh ngan DIa, adalah....wahhhh aku baru 22.........kLu aku kawin, mmg pecah tradisi...break the rules......hohooo....my sista kawin 25...my bro plak mase 30thun......kakak aku lg 2 org.... kak ija (now 34) n kak fiza (26) still membujang.tibe2 adik die 22 ...... gatai nak kawin dulu.kikikiiii......
Main langkah BenduL la nampak gaya nye....lalalalaaaa ;p.
hey...berangan jer aku ni,.....ntah kan jadi ntah kan tidakkkk.....(lagu SM salim n sheila majid).
hehe...
dah aaa....tah pape tah mengarut pagi2 ni.....hurmm...gtg.

tataaaaa....
mish my g-nOL4.
;p

Wednesday, July 9, 2008

s.E.p.i . . .s U nY i . .

wink-wink +_+..
after beberapa bulan.tak pegi menUntUn.Akhirnya sabtu 5juLai,hue pegi melepaskan hajat kat JJ s2 ;).
nak tgk Wanted tp ticket sold out..so 2nd chOice...tgk SEPI aaa ...huhu..mmg x rugi aaa.tp depends pada individu yg tgk citer tu ...ade yg kate cerite tu lembab...sLow...lambat..hikSs...cam siPut....whatever la kan..
well...for me.....TWO THUMBS UP untuk fiLem SEPI.... +_~.

Bisikku pada bulan.
kembalikan.temanku.kekasihku.syurgaku..
Tanpa Dia.Malam menemanikU.
Sepi MemeLukku.
Bulan.Jangan biar siang.
Biar malam ini kelam.
Biar ia sepi sepertikU.
Wohoo....this is Puisi Sepi....memang sayu kalau dihayati. aKu nontOn sorang-sorang ..so air mata ni ......murah sgt mase tu ;). Durrhhh...SEPI besT!

*Three individuals in the city learn the meaning of love, loss and loneliness in this romantic drama. Adam, a successful young chef, creates confectionery masterpieces for weddings, yet has still to find his own bride. Then there is Sufi, who each day runs for miles in an attempt to outrun the memories of his dead wife. Finally, there is Ariel, a young playwright who discovers that theatre is a stage of where her past is finally resolved and her future is unveiled. All three strangers are inevitably linked to a single dramatic moment that transforms their lives forever.
huuu....x sempat tuLis bnyk2..banyak keja menanti......errrr =(

Monday, July 7, 2008

berTahan.

hari ni.aku kena jugak relakan semua.
dia.dah nak pergi.
aku kena stop.aku dah ade seseorang.
dia pon gitu.
walau payah.terima saja semua.
kucuba bertahan.sekuat hati.
hentikan hidup dlm buai belaka.

wisH burLybEar the best.........


thAnx my sayang ~ g-nOL4...

"I wish I could see through your eyes so I would know what you like to see. I wish I knew your wishes, so I could give you everything you want. I wish I dreamed the same dreams you do, and together we could make them come true. I wish I knew what makes you happy, so I could make you the happiest person in the whole world. And lastly, I wish I were a cell in your blood, so I would be sure I was somewhere in your heart."............


tata +_+

Tuesday, July 1, 2008

buKakan mata....dan hati...........

Salam...

uNtuK renungAn bersama.......

KENYATAAN HIDUP DISEBALIK PERMAINAN INI ....
Seorang guru wanita sedang bersemangat mengajarkan sesuatu kepada anak muridnya. Ia duduk menghadap anak muridnya. Di tangan kirinya ada kapur, di tangan kanannya ada kayu pemadam. Guru itu berkata, "Saya ada satu permainan... Caranya begini, ditangan kiri saya ada kapur, di tangan kanan ada kayu pemadam. Jika saya angkat kapur ini, maka sebutlah "Kapur!", jika saya angkat kayu pemadam ini, maka katalah "Pemadam!" Anak muridnya faham dan seterusnya menyebut dengan betul. Guru bersilih-ganti mengangkat tangan kanan dan kirinya, semakin lama semakin cepat. Beberapa saat kemudian guru kembali berkata, "Baik sekarang perhatikan. Jika saya angkat kapur, maka sebutlah "Pemadam!", jika saya angkat kayu pemadam, maka katakanlah "Kapur!". Dan diulangkan seperti tadi, tentu saja murid-murid tadi keliru dan kekok, dan sangat sukar untuk mengubahnya. Namun lambat laun, mereka kembali biasa dan tidak kekok lagi. Selang beberapa saat, permainan berhenti. Guru tersenyum kepada anak muridnya. "Murid-murid, begitulah kita umat Islam. Mulanya yang haq itu haq, yang bathil itu bathil. Kita begitu jelas membezakannya. Namun kemudian, satelah musuh kita memaksakan kepada kita dengan perbagai cara untuk menukarkan sesuatu, perkara yang haq telah menjadi bathil, dan sebaliknya. Pada mulanya agak sukar bagi kita menerima hal tersebut, tapi kerana terus disosialisasikan dengan pelbagai cara menarik oleh mereka, lambat laun kita akan terbiasa dengan hal itu, seterusnya kita mulai dapat mengikutinya. Musuh-musuh kita tidak pernah berhenti membolak-balik dan menukar nilai murni akidah/hukum Islam dari masa ke semasa. "Keluar berduaan, berkasih-kasihan tidak lagi sesuatu yang pelik, Zina tidak lagi jadi persoalan, pakaian seksi menjadi hal yang lumrah, tanpa rasa malu, sex sebelum nikah menjadi suatu kebiasaan dan trend, hiburan yang asyik dan panjang sehingga melupakan yang wajib adalah biasa, materialistik kini menjadi suatu gaya hidup dan lain lain." "Semuanya sudah terbalik. Dan tanpa disedari, anda sedikit demi sedikit menerimanya tanpa rasa ia satu kesalahan dan kemaksiatan. Faham?" tanya Guru kepada anak muridnya. "Baik untuk permainan kedua..." Gurunya meneruskannya...... "Cikgu ada Qur'an,cikgu akan letakkannya di tengah karpet. Sekarang anda berdiri diluar karpet. Permainannya adalah , bagaimana caranya mengambil Qur'an yang ada ditengah tanpa memijak karpet?" Murid-muridnya berfikir . Ada yang mencuba dengan tongkat, dan selainnya. Akhirnya Guru memberikan jalan keluar, digulungnya karpet, dan ia ambil Qur'an. Ia memenuhi syarat, tidak memijak karpet .."Murid-murid, begitulah ummat Islam dengan musuhnya. .. Musuh Islam tidak akan memijak-mijak anda dengan terang-terangan. ..Kerana tentu anda akan menolaknya dengan mentah. Orang biasapun tak akan rela kalau Islam dihina dihadapan mereka. Tapi mereka akan monolak kita secara ansur-ansur, sehingga kita tidak sedar. "Jika seseorang ingin membuat rumah yang kuat, maka dibina tapak yang kuat. Begitulah Islam, jika ingin kuat, maka bangunlah aqidah yang kuat. Sebaliknya, jika ingin membongkar rumah, tentu susah kalau dimulai dgn tapaknya dulu, tentu saja dinding dan peralatan akan dikeluarkan dulu, kerusi dipindahkan dulu, Almari dibuang dulu satu persatu, baru rumah dihancurkan. ..." "Begitulah musuh-musuh Islam menghancurkan kita. Ia tidak akan menghentam terang-terangan, tapi ia akan perlahan-lahan merusakan kita. Mulai dari perangai kita, cara hidup, pakaian dan lain-lain, sehingga meskipun kita muslim, tapi kita telah meninggalkan ajaran Islam dan mengikuti cara mereka... Dan itulah yang mereka inginkan." "Ini semua adalah fenomena Ghazwul Fikri (Perang Pemikiran). Dan inilah yang dijalankan oleh musuh musuh kita... " "Kenapa mereka tidak berani terang-terang memijak-mijak kita, cikgu?" tanya murid- murid. "Sesungguhnya dahulu mereka terang-terang menyerang Islam, misalnya Perang Salib, Perang Tartar, dan lain-lain. Tapi sekarang tidak lagi." "Begitulah Islam... Kalau diserang perlahan-lahan, mereka tidak akan sedar, akhirnya hancur. Tapi kalau diserang secara terang-terangan, kita akan bangkit serentak, baru mereka gerun". "Kalau begitu, kita selesaikan pelajaran kita kali ini, dan mari kita berdoa dahulu sebelum pulang..."

RENUNGILAH SAHABAT SEMUA...MOGA ALLAH MEMBERI TAUFIQ DAN HIDAYAH PADA KITA DAN KELUARGA KITA... MARILAH KITA SAMA2 SEDAR BAHAWA AGAMA,BANGSA DAN TANAHAIR KITA SEMAKIN TERANCAM! UMAT ISLAM SEMAKIN MUDAH DIBELI DENGAN WANG RINGGIT, DILALAIKAN DENGAN KEINDAHAN DAN MEMUJA KESERONOKAN HIDUP, HINGGA HILANG MARUAH DAN HARGA DIRI!! JUSTERU, MARILAH, KITA BETULKAN APA YG TERMAMPU BERSAMA2..USAH HANYA BILA SEGALANYA SUDAH TERJADI, SAMA SEPERTI SAUDARA KITA DINEGARA2 LAINNYA, BARU KESEDARAN ITU TIMBUL, MUNGKIN MASIH BELUM TERLAMBAT TAPI KITA SUDAH TERLEWAT UTK MERUBAH DAN MEMBAIKI KEROSAKAN YG DIALAMI. YA ALLAH, SATUKANLAH UMAT ISLAM?AMIIINN. ..

Thursday, June 26, 2008

zOora zOora !

salam..

sekarang...
hidup ni dah ade tujuan...
baru nampak.....ermm sebelum ni rase mcm "kosong"...
x tau ape yg di cari....
yeaa....i have evrything.....family...frensS..financial ok jgk wLupUn x sekaya tan sRi, datuK, datin and so on...tp still rase missing........evryday i talk to myseLf......"zura zura.....wake up!Live ur life!cHeer Up!keeP on Moving!take it easY......." urggHhh but ntaH laaa......x bersemangat jer :(.
but...lepas aku diperkenalkan kepada "sesuatu" hari tu.....br aku tau......hiduP ni unTuk ape......wLupun masih terlalu bnyk benda yg perlu dipelajari.....

.........................2 b continue.....


btw......owez mish n lUrve my - g/nOL4...


tataa ;)

Wednesday, June 25, 2008

Unintended....

You could be my unintended
Choice to live my life extended
You could be the one I'll always love
You could be the one who listens to my deepest inquisitions
You could be the one I'll always love
I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before
First there was the one who challenged
All my dreams and all my balance
he could never be as good as you
You could be my unintended Choice to live my life extended
You should be the one I'll always love
I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before
I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before

Before you .........................................
me Luv ya............
+_~

Tuesday, June 24, 2008

mAgic . . .


to : kamOo

Sitting here and thinking about the times we've spent together, I still wonder if I'm dreaming this magical life with you. Being in love with you brings joy into my life again, when I thought I couldn't feel this way wit anyone anymore. You mean everything to me and I'm just thankful that you're in my life. Everynite i squeeze my bear n hold my "towel bucuK"..wishing you were here wit me.hakhak..(gurau je)..erm..The road for us is still long and wide, but remember I will always be by your side to support you no matter what....

from : akOo

Monday, June 16, 2008

tak taU kenapa..

Salam.......
hurmm.....
dunnO what to do...dunnO what to say.....dunNo what to.....WHAT??!
errggghhh . . .
I have so many feelings to express that I have no idea where to begin....
whY its happen to me ...........


;(

200R4.....mish g-nOL4 . . .

Friday, June 6, 2008

aGain.......

yang!do u remember........dat day?pix kat atas nie..?mUzium pAdi...kedah ~
hehe...

tO : g-nOL4 a.k.a my DOSH. . . .

Before you came into my life, I had given up on ever finding my soul mate...the one person who could set my heart on fire with just one look. I thought that was the stuff of silly, dime store romance novels. Was I wrong......
hurmmm...
I've been hurt many times before, and I didn't know if I could handle anything at the time ... until you came into my life...
I fell in love with you the moment I looked into your eyes, but I was so afraid of letting you in and being hurt again. I'm so glad you didn't give up....
You are my future and nothing can ever keep us from our destiny. I miss you more every day. I am here with open arms where you will some day finally arrive... right where you belong. .
hikSsss......+_~


frOm : @2ur4 . . . .

Tuesday, June 3, 2008

i hate miSSing yOu!!


Dear g-nOL4 . . . .


I wish I didn't have to miss you. If only you could be with me always. I know I could never be any happier. But then again, I know that the day will come when I will be able to spend my every waking moment with you. I even miss you when I am sleeping!yayY +_+.....

You have the greatest soul, the noblest nature, the sweetest, most loving heart I have ever known, and my love and admiration for you have increased so much since we’ve known each other that it still amazes me.....

thank you for be so kind with my heart.. Hopefully, soon I won't have to hate missing you..


frOm....

@2uR4. . .

Wednesday, February 27, 2008

DAISUKI.....LOVE MOST.

Salam..
hurmm...today...i'm sick again....i'm tired....fuhh... +_+
Forget it...
Nak tulis ape yeaa...?? errr...


Mengejar yang tak pasti...
Dia terus berlari, dia terus pergi..
Aku tetap disini..
Berikan aku kekuatan..
Untuk melupakan semua itu...adess...

* some search, never finding a way.
Before long, they waste away.
i found yOu, something told me to stay..
i gave in, to selfish ways..
And how i miss someone to hold....
wHen HOPE begin to fade......*
(avenged sevenfold : Dear God)

Friday, February 15, 2008

HURT....?

assalamualaikum . . . . .(+_*)

Hari nie...aku sedikit pening....dan tak reti nak berkata2.....menulis....jauh sekali..semuanya tidak bagus...ya ampun....
Kadang hati selalu terdetik...terlalu banyak kesilapan dalam hidup ni.Memang orang cakap, "you gotta take the good with the bad, learn to forgive, but never forget learn from your mistake".... ye betul itu tapi....sukar nya untuk diri ini memaafkan semua tu.Tak siapa mengerti..

keIMANan..
keLALAIan..
keINSAFan..
keSILAPan..
keAMPUNan..???????


haduhhhh..........selalu saja begitu!!
aku mau pulang..

amPuniku~

Thursday, February 14, 2008

miracle of thinking..?

lalalaaaa...

hari ni......as usual....di depan 'meja atas' @ my desktop....hehe.
..ada sesuatu mengganggu jiwa.....hurrmmm,.....

SILENCE..

Bibir..selalu membisu...
Otak..selalu aja berpikiran...
Ntah apa yang dipikir...
Mata..mengimaji lautan luas....indah ~
Memerhati...di balik sana..ada apa?
Dinding hati bercakaran ingin tahu . . . .


sobsob(",)

ampuniku . . .

Wednesday, February 13, 2008

14 feBruary?

saLaaam....


14 feB . . .
tarikh keramat bagi sesetengah cintawan..
tariKh yang dinanti..
Tapi bukan aku..
Bukanlah aku sebegitu sempurna..
Aku cuma pemerhati yang hina..
Duduk disatu sudut dunia ini...
mElihat si puteri merenggut tangan si putera katak...
yAng tersenyum megah menanti hIdangAn...

Aku termenUng sendiri..
memohOn Tuhan yang maha ESA menguatkan IMANku..
Terlintas satu tanya.....
Apa guna mengagung-agungkan Valentines Day?
Hari Kasih Sayang?...No way...Tidak perlu tarikh itu...


hUrmmm.......
maaf jika tersilap kata...

ok.....mau lekas pulang ~

aSsalamualaikum..........

Tuesday, February 12, 2008

binTanG kat langit tuUuuu ~

Salaam.....
frOm the deeP of my HatiKecik . . . .
sObsOb...

Malam...berlabuh dengan aman..Langit malam ditaburi bintang-bintang pelindung..
Bulan mengambang penuh memuntahkan cahaya untuk menyuluh kegelapan....
Aku seperti biasa berteleku di dalam bilik...Bertemankan kotak muxic (radiO arr)..
Melayan perasaan yang selalu tak keruan....Err....
Bila bersama orang yang kita sayang..semua seronok kan..?Walau jauh...terase bagai sejengkal..
Tapi amat payah untuk menerima hakikat apabila yang dicinta itu sukar untuk dimiliki....Dan tak mungkin dimiliki...
Cuma angan-angan kosong...
Cinta bagaikan sungai kan....?Sebab.....ia mengalir tanpa henti dan bertambah luas seirama dengan waktu......

Huhu.....saja-saja begitu........

Monday, February 11, 2008

iSniN . . . .

salaaammm.......
hari ni kembali ke ofiz setelah berhari-hari menghabiskan masa di rumah mengacau mak ngan ayah (+_*)....hurrmm.....nak mulakan kerja but confused dan sedikit pening tak tau nak mula yang mana dulu...curik tulang tulis blog laaa....ofiz takde orang nie...(sssShhhh~)...hehe....



1 4 3 7 . . . .apa ada pada nombor...??

Nyanyian ombak dihati...
Tak siapa tahu...
Rahsia Chenta semalam...
Jadi lagenda agung...
Setia atau kecurangan....
Hanya kau dan aku.....mengERTI....


gee-wuNk??hiks....


Ok........kerJa kerJa.........
(",)

Sunday, February 10, 2008

perlukan ruang . . . .

salam.....

kebelakangan ini..terlalu banyak emosi yang mengawal diri..hati...dan fikiran...hanya DIA mengerti...
Err...takkan ada kisah sedih dalam dunia ni kalau semua benda boleh dilupakan ... kan..?
hiks....

HidOp penuh dugaan
itukan rahmat dari TUHAN(pinjam ayat Mits..hik)
aPa yang datang perlu ditempuh dengan tabah..
Redha...Rela...Sabar...
itu perlu sebati dalam hati...dalam diri..
Bila dia datang kita bagai lupa..
Bila dia pergi...
Kita menangis sedih...
Kenapa harus ada dia..??
bagi melengkapkan hidOp..?
kenapa selalu tak lama..?
Huuu.....
persoalan-persoalan yang sentiasa berterbangan....
mencari jawaban.....................

cinta...love...ai shi teru....


Bila ditanya pada tukang masak..chef2...pasti dia berkata.."tHe way to a mens HEART is through his stomach. Lain pula jawapannya bila ditanya pada penyair,..mereka mungkin berkata begini.. "its through his EARs and INNER SOUL with beautiful words". Dan saintis pula ..." its all about CHEMISTRY"...

Cinta itu terlalu agung dan kompleks hingga ia boleh dibahagi-bahagikan kepada empat pada satu-satu masa...tanpa seorang pun penerimanya merungut dan berasa ada sesuatu yang berkurangan..hermm...mungkin benar jikam cinta itu ada....? Cinta itu buta dan tidak mengenal halangan.......wALLAHualam . . . . .

Saturday, February 9, 2008

inDahnyer hidup. . . . ..

permulaan ...langkah baru...dalam hidOp...herm...dah lama nak create blog....tapi masa tak mengizinkan...hari-hari pergi kerja..balik kerja..penat...terus tertidur...pagi besOk ....repeat rutin yang sama..hurmm..so sementara ada sedikit ruang waktu ni...wujudlah 'complex n simple'..blog yang takde theme pun..juz untuk luahan hati..untuk tenangkan fikiran.....yang sering kali buntu ~.....hehe+_+....
semangatdan azam untuk hidup hari ini..tanpa kesedihan..tanpa keresahan..tanpa kemarahan..tanpa kedengkian...dan tanpa kebencian....hikk...

papa love mama

my lil cute doter

Izz RIzqi

Lilypie Second Birthday tickers