Pages

Thursday, August 11, 2011

sambal gila :)

ho yeah. 
hari ni dah 11 hari puasa. 
bila puasa je macam2 benda kite rasa nak makan kan.
sepatutnya bulan puasa kite berjimat cermat dalam segala hal.
tapi....tekak kita ni macam2 nak makan..so ke bazaar la jawabnyer.
hehe tapi semalam...terasa nak masak sendiri kat rumah lepas balik kerja.
menu sangat simple.
tapi buat aku bertambah sebab semalam buat "sambal gila". sedapppp...
Mula2 dengar nama sambal ni dah pelik dah. sambal apa ni?? Pastu tnya la member opiz tu. Rupanya2 sambal gila equal tO tempoyak goreng + ikan bilis+cili api. 
Memang  best. Senang sgt nak buat. Blend bwg kecik,bwg putih, cili api, tumis kan benda blend tu pastu masuk kan tempoyak, agak2 dah kering ckit masukkan ikan bilis yg telah digoreng..nak sodap laie tambah potai.

image from google 



Hari ni jom masak.!!





mamarissa :)


2 peninggalan:

s a r said...

assalamalaikum zura.

adoyai. aku ingat apa bendenya yang gila. nama sambal rupanya. hee..

peliknya. tak pernah tau pun tempoyak goreng sambal camni. Nanti nak try jugak ni. hee..

zoora qushairi said...

waalaikumsalam wani.

haaa aku pon baru jer berkenalan dgn sambal gila ni. sedap wani. try la. aku x buh garam n gula dah sbb sume dah de kt tempoyak tu. ikan bilis goreng garing2. klu xde buasir/sembelit boleh la letak cili padi bebanyak.... ;p

papa love mama

my lil cute doter

Izz RIzqi

Lilypie Second Birthday tickers